När vi arbetar med SuperOffice-projekt, så använder vi naturligtvis SuperOffice särskilt framtagna införandemetod,
SuperOffice Implementation Method, SIM. Det innebär att ni är garanterade att vi följer god praxis gällande införande
av SuperOffice CRM hos er, såväl affärsmässigt som på teknisk nivå. Ett väl beprövat sätt att dokumentera, införa och
kontrollera lösningen som vi levererar till er. Ovanpå SIM lägger vi vår egen twist av beprövade projektledningsmetoder,
allt för att säkra att ni erhåller bästa tänkbara leverans av en optimal CRM-lösning.
Metodiken anpassas för att passa varje projekt. Allt i enlighet med vår vision om enkelhet och kostnadseffektiva införanden.
SIM gör att vi enkelt kan säkerställa att inte något faller bort mellan införsäljning och införande samtidigt som vi säkrar
överensstämmelse mellan era förväntningar och våra utfästelser. På så sätt säkrar vi att SuperOffice-projektet har rätt omfattning
och att riskerna i projektet minimeras.
SIM gör det också lätt för oss att tidigt få fram den information som behövs för att kunna leverera ett ordentligt förslag med en
realistisk tidsram. Frågor som kräver svar och aktiviteter som måste genomföras kommer tidigt upp på bordet och kan hanteras redan
från början. Vi kan tidigt påbörja arbetet med att ta fram en initial projektplan.
SuperOffice Implementation Method består av fyra, av varandra beroende, processteg:
Identifiera –> Initiera –> Design –> Införande
Respektive steg innehåller en uppsättning möjliga aktiviteter och verktyg som stöd för hela införande-processen. Resultatet av
respektive steg är ett antal dokument som säkerställer att den slutliga lösningen uppfyller de krav och önskemål som framkommit
under införsäljning och införande-processen.
Identifieringsfasen sammanfaller med försäljningsfasen och är alltså arbetet som utförs för att identifiera era behov och önskemål.
Syftet med initieringsfasen är att säkerställa en väldefinierad leverans, så att inte några oförutsedda överraskningar dyker upp
under vägen. Det här steget innehåller de aktiviteter som fastställer projektets omfattning och gör att vi kan ta fram en detaljerad
projektplan. Definiera projektet, dess leverabler och all relevant information gällande projektledning.
Ett annat viktig syfte med initieringsfasen är att mentalt ställa in både den interna och den externa projektgruppen på slutmålet
samt vägen framåt för att uppnå resultat. Det är viktigt att så tidigt som möjligt fastställa hur projektet kommer att hanteras från
båda sidor.
Syftet med design-fasen är att få en djupgående insikt i era affärsprocesser och arbetsflöden för att kunna bygga en lösning som
uppfyller era nuvarande behov och genom att vara tillräckligt flexibel, öppnar för framtida möjligheter. I praktiken så designas
inte något under den här fasen, men den tänkta designen fastställs så att inte några överraskningar dyker upp längre fram under
projektets gång. Här inkluderas eventuella importer, integrationer, tredjepartsmoduler mm.
Under införandefasen sker allt det praktiska arbetet med att få lösningen på plats hos er i enlighet med de tidigare fastställda
ramarna. Genom att vi följer dessa väldefinierade steg så garanteras ett väldokumenterat och kontrollerat införande av den önskade
CRM-lösningen hos er.