- Hur hanterar ni era leads och prospekt?
- Hur kategoriserar ni leads och prospekt?
- Vilka segment/kategorier använder ni?
- Vilka faser använder ni i er försäljningsprocess?
- Hur bygger ni upp er pipeline?
- Hur bedömer och rapporterar ni försäljningsprognoser?
- Har ni standardiserade mallar för kundbehovsanalyser?
- Har ni koll på era konkurrenter?
- Har ni koll på orsaken till att era prospekt väljer att göra affärer med någon av era konkurrenter istället för er?
- Hur utvecklar ni befintliga kunder?
Få kontroll – med rätt verktyg är ni alltid steget före.
SuperOffice Sales & Marketing är navet i lösningen. Det här är grundsystemet för att hantera leads,
prospekts, kunder, partners och konkurrenter. Här samlar ni all grunddata gällande era kontakter: namn, telefonnummer,
e-postadresser mm. Sedan fyller ni på med diverse aktiviteter, såsom telefonsamtal, e-post mm.
Företag väljer oftast CRM-system som är för komplexa och svåra att hantera. Användarnas behov och
IT-kompetens tas ofta inte med i planeringen. Val av system görs ofta med fokus på tekniska möjligheter. Detta
gör att ingångströskeln för användarna blir för hög, vilket leder till att användarna
inte använder systemet och hela syftet med införandet faller.
Värdet ligger inte i hur många funktioner systemet har, utan i hur många funktioner som faktiskt används.
90% av användarna utnyttjar endast 10% av systemets funktioner. Mindre är mer är nyckeln till SuperOffice CRM.
SuperOffice har valt att gå i nya riktningar. Resultatet är ett system som fokuserar på den individuelle
medarbetarens vardag.
SuperOffice CRM gör användarna mer effektiva och systemet är lätt att komma igång med och det är
lätt att använda. Det gör att SuperOffice CRM är en lönsam investering som snabbt betalar sig.
Genom att använda SuperOffice CRM blir all kontaktinformation tillgänglig för alla medarbetare, vilket leder till
högre servicegrad eftersom den enskilde medarbetare snabbt kan få grepp om varje enskild kontakt.