Simplify IT tar hand om hela processen vid införandet av den nya systemlösningen – från förstudie till support – allt för att du som kund skall känna dig trygg med oss som leverantör och den systemlösning vi inför hos er. Vår strävan att ta ansvar för helheten innebär att vi ser till att de kontakter som krävs i varje enskilt fall knyts upp via oss, vi är spindeln i nätet. Genom detta vill vi förenkla för er och göra att ni känner trygghet under införandet av det nya systemet och under det fortsatta användandet.
Det är en sak att få till ett fungerande system, det är trots allt endast ett redskap. Förberedelser, utbildning av medarbetare och slutligen det praktiska användandet av systemet är nog så viktiga pusselbitar. Eftersom införandet av systemet ofta är en stor investering så är det mycket viktigt att den verkligen lönar sig. Det viktigaste steget mot lönsamhet är att få alla inblandade att verkligen använda systemet och få till ett så effektivt användande som det bara är möjligt.
Att införa ett nytt system eller integrera befintliga system handlar mycket om processer. Det innebär att det är mycket viktigt att man har en klar strategi för sitt CRM-arbete.
Genom att dela in införandeprocessen i etapper och sätta flera delmål blir projektet överblickbart.
De allra flesta företag och organisationer har idag stora mängder information som är vital för verksamheten. När kraven på tillgänglighet ökar så blir effektiva och flexibla systemlösningar ett måste. Strategi, planering och kompetens är tre viktiga nyckelord för att effektivt införa ett system och snabbt göra lösningen till en lönsam affär.
Innan vi inför en systemlösning går vi in och gör en analys av kundens specifika behov. Därefter anpassar vi lösningen efter just detta behov. Det ger ett flexibelt och framtidssäkert system.
Genom rådgivning skapar vi tillsammans med kunden en långsiktig strategi för CRM-arbetet. Vi genomför också ROI-analyser (Return Of Investment) för att ytterligare förankra investeringen. Vi sticker inte under stol med att bra systemlösningar kostar pengar, men erbjuder i gengäld alla de redskap som behövs för att göra investeringen så kostnadseffektiv som möjligt.
Långsiktigt lönsamma affärer bygger mycket på goda relationer med befintliga kunder. Det är viktigt att finnas till för kunden även efter köp och hjälpa till att lösa de eventuella problem som kan uppstå. Det är vår filosofi både i vårt eget arbete och när vi tillsammans med våra kunder arbetar fram processer och systemlösningar. Att skapa och behålla goda kundrelationer fordrar kompetens, kundorienterade processer och effektiva verktyg.
För att maximera affärsnyttan av SuperOffice CRM och ge medarbetarna tillgång till all relevant kundinformation är det viktigt att SuperOffice CRM knyts ihop med affärssystemet, eftersom det är där som viktiga nyckeldata om kunderna och andra viktiga samarbetsparter finns. Den samlade informationen om intressenterna i omvärlden är särskilt viktig för medarbetare inom försäljnings- och marknadsavdelningarna. En koppling mellan olika delsystem innebär bl a att information (t ex adressuppgifter) endast behöver uppdateras på ett ställe.
Simplify IT skapar lösningen som gör att information kan föras över mellan de olika systemen och ser till att ni som kund erhåller en informationsportal i form av SuperOffice CRM.
För att systemet skall bli lönsamt gäller det att snabbt få igång systemet och se till att användarna kan börja använda systemet redan från dag 1. Med Simplify IT som partner och systemet SuperOffice CRM får ni just detta. Vi hjälper er i utvecklingen mot ökad konkurrenkraft och erbjuder en service utöver det vanliga. Vi tar ansvar för helheten, allt för att ni skall uppnå långsiktiga, lönsamma och effektiva kundrelationer. Vårt mål är inte mindre än att erbjuda de effektivaste systemlösningarna och den främsta servicekänslan. Vi ser till att ni som kund alltid känner er trygga och får ut maximal affärsnytta av ert system, allt för att stödja er i utvecklingen mot ökad konkurrenskraft.
När systemet väl är infört erbjuder vi förmånliga serviceavtal som anpassas efter just era behov för att trygga den fortsatta driften av systemet.
Vi gör också kontinuerligt uppföljningar av hur ert system används, detta för att på ett effektivt sätt kunna komplettera och justera systemet utifrån ändrade behov. Vi kan också utifrån dessa uppföljningar uppdatera systemdokumentationen (rutinguider m m) så att den hålls levande och inte samlar damm i någon bortglömd pärm.
Vid införandet av SuperOffice CRM använder vi oss av den implementationsmetod som är särskilt framtagen för systemet av SuperOffice AS. Metoden inkluderar fyra faser; planering, design, införande och förvaltning. Särskilt framtaget utbildningsmaterial för användare och administratörer säkrar en korrekt kunskapsnivå för alla användare.
Beroende på ert företags unika situation tillämpar vi de delar av metodiken som krävs för att ni skall få en lösning som passar just er. Allt för att hålla införandeprocessen på en så enkel nivå som det är möjligt.
Vi hjälper gärna till vid import och export av data; sammanslagning av databaser; integration mellan olika system m m.
Simplify IT utvärderar och kvalitetssäkrar kontinuerligt våra metoder och processer, allt för att du som kund skall känna trygghet när du anlitar oss.